پرسشنامه ها و آزمون های روانی استاندارد

آزمون های روانی، گویه های روانی، مقیاس های روانی، روان سنجی، آزمون یار، azmonyar، پرسشنامه استاندارد، آزمونهای استاندارد

پرسشنامه ها و آزمون های روانی استاندارد

آزمون های روانی، گویه های روانی، مقیاس های روانی، روان سنجی، آزمون یار، azmonyar، پرسشنامه استاندارد، آزمونهای استاندارد

پرسشنامه رفتار، احساس و فکر ناکارآمد (واکنش های ناکارآمد)

پرسشنامه رفتار، احساس و فکر ناکارآمد (واکنش های ناکارآمد)

 

هدف: ارزیابی واکنش های رفتاری، احساسی و فکری ناکارآمد در افراد. لطفا با بلی و خیر پاسخ دهید


این پرسشنامه دارای 20 سوال بوده و هدف آن ارزیابی واکنش های رفتاری، احساسی و فکری ناکارآمد در افراد است.طیف پاسخگویی آن از نوع دو گزینه ای بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

گزینه

بلی

خیر

امتیاز

5

0

 

 

برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.بدیهی است که این امتیاز دامنه ای از 0 تا 100 را خواهد داشت.

تفسیر نتایج

صرف داشتن این افکار الزاما به معنای اختلال روانی نیست. ولی این افکار بشدت فشارزا هستند و  شرایط مناسبی را در زندگی روزمره برای شکل گرفتن اختلالات روانی  مختلف فراهم می‌آورند.

اگر  در این تست نمره شما کمتر از 15 است، جزء آدمهای خوشبختی هستید که زندگی را مدام به کام خود تلخ نمی‌کنید..

با رسیدن به نمرات بین 20 الی 30،  لازم است به فکر باشید و در رفتار خودتان تجدید نظر کنید.

به عباراتی که علامت زنده‌اید با دقت نگاه کنید و در مورد هر کدام از خود بپرسید: «چرا من این فکر، این احساس و یا این رفتار را دارم؟» و بعد برای تغییر آن حتما یک برنامه‌ریزی جدی کنید.

  اگر نمره شما در این تست از 30  به بالا است، باید واقعا به فکر بیافتید و جدا برای تغییر این افکار کاری بکنید.

کلمه عبور برا دانلود همه فایلها

www.khavaranshop.ir

ادامه مطلب ...

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی


پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان توسط گرانفسکی و همکاران (2001)تدوین شده است، این پرسشنامه، پرسشنامه­ای چند بعدی و یک ابزار خود گزارشی است که دارای 36 ماده است و دارای فرم ویژه بزرگسالان و کودکان می باشد. مقیاس تنظیم شناختی هیجان نه (9)راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه پذیری، فاجعه انگاری و ملامت دیگران را ارزیابی می کند. گارانفسکی و همکاران اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش کرده اند. این پرسشنامه شامل 36 پرسش مدرج پنج نمره ای (از همیشه یا هرگز)می­باشد که هر چهار پرسش یک عامل را مورد ارزیابی قرار می­دهد قرار می دهد و در مجموع نه عامل به قرار، سرزنش خود، سرزنش دیگران، فاجعه میز کردن، نشخوار فکری، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی پذیرش، تمرکز مثبت و ارزیابی مثبت را مورد ارزیابی قرار می دهد. فرم فارسی این مقیاس به وسیله ی سامانی و جوکار (1386)مورد اعتباریابی قرار گرفته است.

در این پرسشنامه از فرد خواسته می شود تا واکنش خود را در مواجه با تجارب تهدید آمیز و رویدادهای استرس­زای زندگی که که به تازگی تجربه کرده اند را به وسیله پاسخ به 5 تا پرسش که تا استراتژی برای کنترل و تنظیم هیجان را ارزیابی می­کند مشخص نماید این پرسشنامه دارای فرم ویژه بزرگ دان و فرم ویژه کودکان می­باشد.
از جمله رایج­ترین این راهکارهای شناختی برای تنظیم هیجان در مواجه با شرایط ناگوار عبارتند از سرزنش خود، سرزنش دیگران، نشخوار فکری تلقی فاجعه آمیز توسعه چشم انداز، تمرکز مجدد مثبت ما ارزیابی مثبت، پذیرش شرایط، برنامه ریزی کردن ( سامانی و صادقی، 1389)


روایی و پایایی :
ضریب آلفا برای خرده مقیاس­های این پرسشنامه به وسیله گرانفسکی و همکاران (2002)در دامنه 71/0 تا 81/0 گزارش شده است. برای بررسی روایی همگرا واگرای این پرسشنامه در ایران از مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس که شامل 21 پرسش مدرج چهار نمره ای ( از کاملاً شبیه من تا کاملاً متفاوت از من)می­باشد که سه عامل افسردگی، استرس و اضطراب زا مورد ارزیابی قرار می­دهد، در این مقیاس هر یک پرسش یک عامل اختلال هیجانی را مورد ارزیابی قرار می­دهد.
به منظور بررسی قابلیت شاخص های روان سنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان در ابتدا به روش تحلیل عامل ساختار عاملی ( برای بررسی روایی سازه)این پرسشنامه مورد پرسش قرار گرفت پیش از تحلیل عامل ابتدا و شاخص نسبت Kmo و آزمون بارتلت مورد بررسی قرار گرفت. پس از اطمینان از دو شاخص Kmo و ضریب کرویت بارتلت با استفاده از روش تحلیل عامل و به شیوه مؤلفه های اصلی پرسش­های پرسش نامه تنظیم شناختی هیجان مورد بررسی قرار گرفت.
نحوه نمره گذاری
تنظیم شناختی مثبت:
سؤالات  28- 27-26- 25- 24 – 23- 22- 21- 20- 19- 18-17- 16- 15- 14- 13
تنظیم شناختی منفی :
سوالات - 33- 32- 31- 30 -  29- 12- 8- 10- 9- 8- 7- 6- 5- 4- 3- 2- 1      36- 35- 34
عامل های تنظیم شناختی مثبت
1- تمرکز مثبت مجرد / برنامه ریزی:         سوالات    22- 21- 20- 19- 18- 17- 16- 14- 13-
2- ارزیابی مثبت / دیدگاه وسیعتر:            سوالات   27- 26- 25- 24- 23- 15-
عامل های تنظیم شناختی منفی :
 1- سرزنش خود:               سوالات 4و 2و 1
 2- سرزنش دیگران:           سوالات  36و 35 و 34
 3- نشخوار فکری :            سوالات   12و 11و 10و 9و 3
  4- فاجعه آمیز کردن:         سوالات   32و 31و 30و 29

  5- پذیرش :                   سوالات    8و 7و 6و 5

کلمه عبور برا دانلود همه فایلها

www.khavaranshop.ir

  ادامه مطلب ...

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی
پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان توسط گرانفسکی و همکاران (2001)تدوین شده است، این پرسشنامه، پرسشنامه­ای چند بعدی و یک ابزار خود گزارشی است که دارای 36 ماده است و دارای فرم ویژه بزرگسالان و کودکان می باشد. مقیاس تنظیم شناختی هیجان نه (9)راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه پذیری، فاجعه انگاری و ملامت دیگران را ارزیابی می کند. گارانفسکی و همکاران اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش کرده اند. این پرسشنامه شامل 36 پرسش مدرج پنج نمره ای (از همیشه یا هرگز)می­باشد که هر چهار پرسش یک عامل را مورد ارزیابی قرار می­دهد قرار می دهد و در مجموع نه عامل به قرار، سرزنش خود، سرزنش دیگران، فاجعه میز کردن، نشخوار فکری، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی پذیرش، تمرکز مثبت و ارزیابی مثبت را مورد ارزیابی قرار می دهد. فرم فارسی این مقیاس به وسیله ی سامانی و جوکار (1386)مورد اعتباریابی قرار گرفته است.
در این پرسشنامه از فرد خواسته می شود تا واکنش خود را در مواجه با تجارب تهدید آمیز و رویدادهای استرس­زای زندگی که که به تازگی تجربه کرده اند را به وسیله پاسخ به 5 تا پرسش که تا استراتژی برای کنترل و تنظیم هیجان را ارزیابی می­کند مشخص نماید این پرسشنامه دارای فرم ویژه بزرگ دان و فرم ویژه کودکان می­باشد.
از جمله رایج­ترین این راهکارهای شناختی برای تنظیم هیجان در مواجه با شرایط ناگوار عبارتند از سرزنش خود، سرزنش دیگران، نشخوار فکری تلقی فاجعه آمیز توسعه چشم انداز، تمرکز مجدد مثبت ما ارزیابی مثبت، پذیرش شرایط، برنامه ریزی کردن ( سامانی و صادقی، 1389)


روایی و پایایی :
ضریب آلفا برای خرده مقیاس­های این پرسشنامه به وسیله گرانفسکی و همکاران (2002)در دامنه 71/0 تا 81/0 گزارش شده است. برای بررسی روایی همگرا واگرای این پرسشنامه در ایران از مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس که شامل 21 پرسش مدرج چهار نمره ای ( از کاملاً شبیه من تا کاملاً متفاوت از من)می­باشد که سه عامل افسردگی، استرس و اضطراب زا مورد ارزیابی قرار می­دهد، در این مقیاس هر یک پرسش یک عامل اختلال هیجانی را مورد ارزیابی قرار می­دهد.
به منظور بررسی قابلیت شاخص های روان سنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان در ابتدا به روش تحلیل عامل ساختار عاملی ( برای بررسی روایی سازه)این پرسشنامه مورد پرسش قرار گرفت پیش از تحلیل عامل ابتدا و شاخص نسبت Kmo و آزمون بارتلت مورد بررسی قرار گرفت. پس از اطمینان از دو شاخص Kmo و ضریب کرویت بارتلت با استفاده از روش تحلیل عامل و به شیوه مؤلفه های اصلی پرسش­های پرسش نامه تنظیم شناختی هیجان مورد بررسی قرار گرفت.
نحوه نمره گذاری
تنظیم شناختی مثبت:
سؤالات  28- 27-26- 25- 24 – 23- 22- 21- 20- 19- 18-17- 16- 15- 14- 13
تنظیم شناختی منفی :
سوالات - 33- 32- 31- 30 -  29- 12- 8- 10- 9- 8- 7- 6- 5- 4- 3- 2- 1      36- 35- 34
عامل های تنظیم شناختی مثبت
1- تمرکز مثبت مجرد / برنامه ریزی:         سوالات    22- 21- 20- 19- 18- 17- 16- 14- 13-
2- ارزیابی مثبت / دیدگاه وسیعتر:            سوالات   27- 26- 25- 24- 23- 15-
عامل های تنظیم شناختی منفی :
 1- سرزنش خود:               سوالات 4و 2و 1
 2- سرزنش دیگران:           سوالات  36و 35 و 34
 3- نشخوار فکری :            سوالات   12و 11و 10و 9و 3
  4- فاجعه آمیز کردن:         سوالات   32و 31و 30و 29
  5- پذیرش :                   سوالات    8و 7و 6و 5
  ادامه مطلب ...

پرسشنامه ی کانرز والدین

پرسشنامه ی کانرز والدین
هدف: تشخیص کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه
نحوه تکمیل: در قسمت زیر تعدادی از مشکلات شایعی که کودکان دارند آمده است لطفا هر عبارت را بر اساس رفتار فرزندان در طول یک ماه گذشته درجه بندی نمایید. برای هر عبارت از خود بپرسید: "طی یک ماه گذشته این مشکل در چه حدی وجود داشته است؟" و سپس دور بهترین پاسخ در هر عبارت را دایره بکشید. چنانچه آن مشکل اصلا وجود نداشته است و یا خیلی کم و نادر بوده، دور عدد صفر را دایره بکشید. اگر آن مشکل کاملا صدق می کند یا اکثر اوقات یا مکررا اتفاق می افتد دور عدد ۳ دایره بکشید. برای درجه بندی های بینابین دور اعداد ۱ یا ۲ دایره بکشید، لطفا به تمام عبارات پاسخ دهید.
•    اصلا درست نیست(هرگز)= 1
•    فقط کمی درست است(گاه گاهی)= 2
•    نسبتا درست است(اغلب)= 3
•    کاملا درست است(خیلی زیاد)=4

شیوه نمره گذاری و تفسیر

برای ارزشیابی در این آزمون می توان گفت به دست آوردن میانگین نمره 5/1 یا بالاتر بر وجود اختلال نقص توجه و بیش فعالی دلالت دارد. به عبارت دیگر، این پرسشنامه 26 سوال داشته و لذا، نمره کل آزمون دامنه ای از 26 تا 104 خواهد داشت. اگر نمره کودک بالاتر از 34 بدست بیاید، بیانگر اختلال نقص توجه است. هر چه امتیاز بالاتر رود، میزان اختلال کودک بیشتر خواهد بود و برعکس.

کلمه عبور برا دانلود همه فایلها

www.khavaranshop.ir

  ادامه مطلب ...